Gratis verzenden?

Laten verzenden of afhalen?

Voor klanten die op enige afstand wonen is het verzenden van planten en rozen een uitkomst.
Inmiddels zijn wij ingespeeld op het verzenden van behoorlijke hoeveelheden via de pakketdienst.
Verzenddozen (stevig en enigszins vochtbestendig), inlegtray's, (bamboe)stokjes, opvulmateriaal, adresstikkers, tape
(een opsomming van de benodigdheden voor een nette verzending)

Vanaf het voorjaar rekenen wij een bijdrage in de verpakkings- en verzendkosten.
Voor een bijdrage van € 9,95 heeft u uw bestelling netjes thuisbezorgd door DHL.
Wij hanteren geen minimum bestelbedrag en geen kleine-ordertoeslagen.

In een standaard verzenddoos kunnen wij tot 6 rozen of ca. 24 vaste planten verzenden.
Bij grotere aantallen rekenen wij € 3,95 voor een volgende doos.
Komt uw bestelling boven € 75 dan verlagen wij ook de eerste verzenddoos tot € 3,95

In het jonge verleden hebben wij ook de mogelijkheid tot gratis verzenden boven € XX  aangeboden.
Soms ontvangen wij “weborders” van klanten uit de directe omgeving en vragen ons hierbij af wat de reden is om dan voor verzending te kiezen. Misschien zijn er overwegingen, waarbij ik hoop dat ‘gratis verzenden’ hierbij niet meespeelt
Als tuinman denk ik dan….

U doet uzelf en de planten een groot plezier door uw planten af te halen

Waarom kiezen sommige "andere webshops" voor “Gratis verzenden” ?

De grootwinkelketens hebben met gratis verzenden het gevoel gewekt dat verzenden niets kost en alleen maar voordelen heeft.
Zij reserveren een percentage van de marge om de kosten van het verzenden te dekken. Daarnaast versturen ze duizenden kleine (lichte) pakketjes met een flinke waarde. De overige kosten zijn relatief beperkt. Zo heeft bijvoorbeeld Wehkamp geen winkels en geen winkelpersoneel, huur, verwarming, verzekering, koopavonden, inrichting, energiekosten. In Zwolle staat een gigantisch distributiecentrum waar met een minimum aantal personeelsleden en een hoge mate van automatisering bestellingen verzendklaar worden gemaakt. Als er minder bestellingen zijn kunnen zij snel terugschalen en vice versa. De producten in de mode, electronica etc. zijn vaak al goed verpakt en hebben een hoge waarde t.o.v. de omvang en het gewicht. Wel is het hoge percentage retouren hier een zorgenkindje en steeds vaker (ook vanwege milieuaspecten) worden verzendkosten door berekend.

Bloemen en planten, levend en kwetsbaar

Het spreekt voor zich dat bloemen en planten zich minder goed lenen voor verzending.
Bij planten is de pot het zwaarst en deze moet vochtig zijn.
Het gewas is zacht en teer en moet het liefst droog zijn.
Om verzendschade te beperken moeten planten zorgvuldig worden verpakt.
De dozen moeten stevig zijn vanwege het gewicht.

Thuisbezorgd via webshop

+ Uitgebreid en thuis uw keuze maken op de tijd die u het best uitkomt.
+ Uw bestelling wordt thuis afgeleverd
+ Geen reistijden en geen gesleep met (zware) producten

– Voor het verzenden is het vaak noodzakelijk dat de planten worden teruggeknipt.
– niet alle producten kunnen worden thuisbezorgd (zoals Stamrozen)
– beperkte transportschade is bijna onvermijdelijk.
– Thuis blijven binnen het tijdvenster van de bezorging.

Afhalen op de kwekerij

+ Vergelijk de soorten, wellicht zijn er (mooiere/betere) alternatieven. Zo zijn er bijvoorbeeld wel 20 witte Phloxen.
+ Fysiek is het onderscheid tussen de soorten veel beter te maken dan via een afbeelding.
+ Onze voorbeeldborders zijn een bron van inspiratie.
+ Kies zelf de planten en maak mooie combinaties.
+ U kunt, bij bloeiende planten, ook de geur opsnuiven.
+ De planten die u zelf vervoerd hebben minder te lijden en hoeven meestal niet gesnoeid te worden.

– Tijd; Er moet voldoende tijd zijn binnen onze openingstijden.
– Afstand; uiteraard moeten we wijs omgaan met ons milieu.
– Vervoer, als u niet beschikt over gepast vervoer, of afhankelijk bent van derden wordt het inplannen van een bezoek lastiger.

Shopping Cart
Scroll naar top